Isnin, 28 Mac 2011

Happy Time Together..

Salam sayang.. lama tak berupdate.. kurang bersemangatlah hidup saya sekarang.. kurang seri, kurang sinar.. cewah.. merepek je saya ni.. saya agak boring sedikit semenjak dua menjak ni.. yelah semenjak En Hubby dan dua anak saya jauh di mata.. semua perkara yang saya lakukan sekarang adalah lebih simple dan sempoi-sempoi sahaja, termasuk laa apa yang saya makan, apa yang saya masak.. semuanya ala kadar sahaja.. huk huk huk..

Saya hanya bersemangat berkobar-kobar bermula dari hari Jumaat sahaja... bila Ahad malam.. mood saya semakin suram.. kembali laa mood yang sempoi-sempoi balik... Biasanya hari Sabtu saya akan ke Muar.. Parit Panarogo (setiap kali sebut mesti saya tergelak) menjenguk bujang kesayangan saya yang semakin hari semakin terbiasa dengan kehidupan di sana.. saya bersyukur sangat-sangat.. moga-moga Allah permudahkan pelajaran dia.. kalau dia di beri kebenaran outing, kami bawa dia ke Bandar Muar.. pusing-pusing, ronda-ronda.. kalau tak pun kami menghabiskan sedikit masa duduk di wakaf depan Madrasah sambil borak-borak dan makan- makan bersama.. selalunya saya akan bawa bekalan untuk dia...

Hari Ahad saya sungguh laa sibuk.. pagi-pagi saya dah ke pasar,  beli stok lauk pauk  seminggu.. balik pasar saya sibuk menguruskan kain baju.. memasak dan sebagainya laa.. biasa laa kan.. tengahari skit, lepas semua selesai.. kalau anak dara saya balik, biasanya minggu pertama dan keempat.. saya akan membantu anak dara saya kemas beg dan barang-barang keperluan asramanya.. hantar pula dia ke Masjid Tanah... huhuhu...lewat petang, baru laa saya sampai ke rumah semula.. sedikit masa yang ada kami manfaat kan bersama-sama.. moga semua pengorbanan ini berbaloi laa suatu hari nanti.. insyaallah...








 Gambar-gambar kami menghabiskan petang Sabtu di Tg Mas, Sg Muar...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan